Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(95)
Forma i typ
Książki
(60)
Muzyka
(19)
Nuty
(15)
Publikacje naukowe
(13)
Filmy i seriale
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(93)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Autor
Szerszenowicz Jacek
(6)
Kumik Ewa (1956- )
(5)
Fesnak-Przybylska Elżbieta
(4)
Szeliga-Frynia Marta (1980-)
(4)
Wojtyga Ewa
(4)
Wolniewski Marcin
(4)
Hans Olga (1971-)
(3)
Kaczorowski Sławomir (1956-)
(3)
Kołodziejski Leszek (1981- )
(3)
Nahajowski Marek (1979- )
(3)
Nahajowski Marek (1979-)
(3)
Pilch Magdalena (flecistka)
(3)
Poraj Grażyna
(3)
Stróżyńska Beata
(3)
Szoka Marta (1955- )
(3)
Wojtczak Ziemowit
(3)
Brolik-Bekrycht Dorota
(2)
Cegielska Dorota
(2)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(2)
Golianek Ryszard Daniel (1963- )
(2)
Grajter Magdalena
(2)
Grajter Małgorzata
(2)
Grzeszczak Krzysztof (1965-)
(2)
Gzella Jolanta
(2)
Hajn-Romanowicz Joanna
(2)
Ignaczewski Zbigniew
(2)
Iłłakowiczówna Kazimiera (1892-1983)
(2)
Juszyńska Krystyna
(2)
Kaczorowski Sławomir (1956- )
(2)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(2)
Kowalska-Zając Ewa
(2)
Kryger Urszula (1964- )
(2)
Krzeszowska-Kubit Patrycja
(2)
Król Tomasz
(2)
Kumik Ewa (1956-)
(2)
Kłys Mirosław
(2)
Miciński Piotr (1965-)
(2)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(2)
Stanisławska Dorota
(2)
Wesołowski Franciszek (1914-2007)
(2)
Aleksandrowicz Elżbieta
(1)
Altenburg Johann Ernst (1734-1801). Koncerty Trąbka (7), kotły C-dur
(1)
Asnyk Adam (1838-1897)
(1)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(1)
Baculewski Krzysztof (1950-)
(1)
Banach Anna
(1)
Barszcz Mariusz (1971- )
(1)
Bauer Jerzy (1936-)
(1)
Bauer Jerzy (1936-). Dwie stylizacje. Kołysanka
(1)
Bauer Jerzy (1936-). Dwie stylizacje. Uderzyłam w bęben słońca
(1)
Bauer Jerzy (1936-). Hymne des premieres vepres de Saint Martin
(1)
Bazelak Miłosz
(1)
Bazylik Cyprian (ca 1535-ca 1600)
(1)
Bednarek Krzysztof (śpiewak)
(1)
Bednarek Marcin śpiewak
(1)
Boniński Konrad (1967-)
(1)
Burska Aneta
(1)
Bálint János (1961- )
(1)
Błaszczyk Łukasz
(1)
Cecocho Igor (1958-)
(1)
Ceglińska Anna (1986-)
(1)
Chaniecki Zbigniew
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849). Pieśni Głos, fortepian Op. 74 (wybór)
(1)
Cháfer Mompó José
(1)
Cichor Sławomir (1978-). Swing
(1)
Cieślak Magdalena śpiewaczka
(1)
Couperin François (1668-1733)
(1)
Couperin François (1668-1733). Concerts royaux Nr 3
(1)
Couperin François (1668-1733). Gouts réunis Nr 8
(1)
Couperin François (1668-1733). Nations Nr 1, Françoise. Sonade
(1)
Couperin François (1668-1733). Nations Nr 1, Piémontoise. Sonade
(1)
Cygan Krzysztof śpiewak
(1)
Cłapiński Paweł (1988-)
(1)
Cłapiński Piotr
(1)
Dobrowolski Arkadiusz (1976- )
(1)
Domagalska-Kałuża Patrycja (1981-)
(1)
Dominiak Barbara (1981- )
(1)
Domińczak Dominik
(1)
Dowlasz Bogdan (1949-)
(1)
Drużbacka Elżbieta (ok. 1698-1765)
(1)
Dudzińska-Wieczorek Danuta
(1)
Dulińska Bogna
(1)
Dvořák Antonín (1841-1904)
(1)
Dzionek-Kwiatkowska Anna
(1)
Fauré Gabriel Urbain (1845-1924)
(1)
Firlej Stanisław (1944- )
(1)
Gamrat Małgorzata
(1)
Gawalewicz Marian (1852-1910)
(1)
Golianek Ryszard Daniel
(1)
Golianek Ryszard Daniel (1963-)
(1)
Grabias Bernadetta
(1)
Grabias Bernardetta
(1)
Grajter Piotr (1955-)
(1)
Grieg Edvard (1843-1907)
(1)
Grzeszczak Krzysztof (1965-). Ostinateco
(1)
Grzeszczak Krzysztof (1965-). Praedictio doloris I
(1)
Grzeszczak Krzysztof (1965-). Praedictio doloris II
(1)
Grzeszczak Krzysztof (1965-). Reverie
(1)
Grzeszczak Krzysztof (1965-). Trzy miniatury poliwersyjne
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(6)
1801-1900
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
1845-1989
(1)
1914-1918
(1)
Kraj wydania
Polska
(95)
Język
polski
(83)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(11)
francuski
(1)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(9)
Muzyka rosyjska
(2)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka irańska
(1)
Muzyka ukraińska
(1)
Temat
Muzyka polska
(13)
Muzyka
(10)
Teoria muzyki
(6)
Muzyka poważna
(5)
Edukacja muzyczna
(4)
Flet
(4)
Kompozytorzy polscy
(4)
Rytmika
(4)
Szkoły muzyczne
(4)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów (Łódź)
(3)
Barok
(3)
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Muzyka rosyjska
(3)
Szkolnictwo artystyczne
(3)
Basso continuo
(2)
Beethoven, Ludwig van 1770-1827
(2)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(2)
Inscenizacja
(2)
Monografia
(2)
Muzycy polscy
(2)
Muzyka europejska
(2)
Muzyka na głos wysoki i fortepian
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Opera (przedstawienie)
(2)
Opera (utwór muzyczny)
(2)
Pedagodzy
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Szkolnictwo muzyczne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Teatr muzyczny
(2)
Technika kompozytorska
(2)
Akompaniament (muzyka)
(1)
Akordeon
(1)
Akordeoniści
(1)
Ambient
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bacewicz, Grażyna (1909-1969)
(1)
Bieito, Calixto (1963- )
(1)
Cage, John (1912-1992)
(1)
Carsen, Robert (1954- )
(1)
Choroby psychosmatyczne
(1)
Cisza
(1)
Crumb, George 1929
(1)
Debussy, Claude (1862-1918)
(1)
Dedykacje
(1)
Dvořák, Antonin 1841-1904
(1)
Dyrygenci polscy
(1)
Dyrygentura
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Estetyka
(1)
Filozofia
(1)
Flet prosty
(1)
Formy i gatunki muzyczne
(1)
Freyer, Achim (1934- )
(1)
Friedrich, Götz (1930-2000)
(1)
Grafika muzyczna
(1)
Guth, Claus (1964- )
(1)
Harmonia (muz.)
(1)
Historiografia
(1)
Historycy
(1)
Homoki, Andreas (1960- )
(1)
Hundziak, Andrzej 1927
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Instrumenty muzyczne
(1)
Karłowicz, Mieczysław 1876-1909
(1)
Katedra Kameralistyki (Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów ; Łódź)
(1)
Klecki, Paweł (1900-1973)
(1)
Kompozytorzy amerykańscy
(1)
Konwitschny, Peter (1945- )
(1)
Kosky, Barrie (1967- )
(1)
Krauze, Zygmunt (1938- )
(1)
Krauze, Zygmunt 1938
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie słuchu
(1)
Kultura popularna
(1)
Kupfer, Harry (1935-2019)
(1)
Kurpiński, Karol 1785-1857
(1)
Literatura polska
(1)
Mahler, Gustav
(1)
Mahler, Gustav (1860-1911)
(1)
Mistycyzm
(1)
Modernizm
(1)
Muzycy
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka na flet
(1)
Muzyka na organy
(1)
Muzyka na skrzypce
(1)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(1)
Muzyka norweska
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka sceniczna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nagranie na żywo
(1)
Temat: dzieło
Symfonie
(1)
Te Deum laudamus
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1901-2000
(14)
1945-1989
(10)
1989-2000
(8)
1701-1800
(6)
1701-
(4)
1801-1900
(4)
1801-
(3)
1901-
(2)
1901-1914
(2)
1939-1945
(2)
1601-
(1)
1901-2001-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Łódź (woj. łódzkie)
(4)
Europa
(3)
Australia
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kanada
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Gatunek
Muzyka instrumentalna
(7)
Muzyka polska
(7)
Materiały konferencyjne
(6)
Muzyka wokalna
(6)
Partytura
(6)
Partytura i głosy
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Biografia
(5)
Monografia
(4)
Muzyka francuska
(3)
Muzyka kameralna
(3)
Muzyka na flet
(3)
Muzyka poważna
(3)
Opracowanie
(3)
Pieśń chóralna (chór mieszany a capp.)
(3)
Preludium (utwór muzyczny)
(3)
Aranżacja i transkrypcja
(2)
Dedykacje
(2)
Koncert (utwór muzyczny)
(2)
Kwartet (utwór muzyczny)
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka na głos i fortepian
(2)
Muzyka na instrumenty dęte drewniane
(2)
Muzyka na klarnet i akordeon
(2)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(2)
Pieśń religijna
(2)
Suita
(2)
Szkoła gry
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Duet (utwór muzyczny)
(1)
Koncert (akordeon i orkiestra kameralna)
(1)
Koncert (skrzypce i orkiestra smyczkowa)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Kwartet na instrumenty dęte blaszane (trąbka (4))
(1)
Kwintet (utwór muzyczny)
(1)
Libretto
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Muzyka chóralna
(1)
Muzyka na akordeon
(1)
Muzyka na akordeon (3)
(1)
Muzyka na akordeon (5)
(1)
Muzyka na akordeon i orkiestrę
(1)
Muzyka na altówkę
(1)
Muzyka na altówkę i fortepian
(1)
Muzyka na fagot i fortepian
(1)
Muzyka na flet i fortepian
(1)
Muzyka na flet i klarnet
(1)
Muzyka na głos średni i fortepian
(1)
Muzyka na instrumenty dęte
(1)
Muzyka na klarnet i fortepian
(1)
Muzyka na orkiestrę smyczkową
(1)
Muzyka na orkiestrę symfoniczną
(1)
Muzyka na skrzypce
(1)
Muzyka na skrzypce i akordeon
(1)
Muzyka na skrzypce i wiolonczelę
(1)
Muzyka na wiolonczelę i akordeon
(1)
Muzyka na wiolonczelę i fortepian
(1)
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Nagranie na żywo
(1)
Opera (utwór muzyczny)
(1)
Pieśń chóralna (chór dziecięcy a capp.)
(1)
Pieśń chóralna (chór żeński a capp.)
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Pieśń i piosenka masowa
(1)
Podręcznik
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Sonata
(1)
Suita (orkiestra smyczkowa)
(1)
Symfonia
(1)
Trio (klarnet (2) i fortepian)
(1)
Trio (utwór muz.)
(1)
Trio (utwór muzyczny)
(1)
Trio na instrumenty dęte drewniane (flet (3))
(1)
Trio smyczkowe (sykrzypce (3))
(1)
Wariacje (utwór muzyczny)
(1)
Wokaliza (utwór muzyczny)
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(17)
Historia
(12)
Edukacja i pedagogika
(4)
Fizyka i astronomia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
95 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Sonaty na skrzypce i fortepian = Sonatas for violin and piano / Grażyna Bacewicz. - Łódź : Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów, copyright 2014. - 2 płyty CD (79 min 10 s) : digital ; 12 cm + drukowany dokument towarzyszący, [9] stron.
Grażyna Bacewicz należy do kompozytorów polskich XX wieku, którzy wpływali na muzyczny wyraz epoki. To kompozytorka na wskroś osobliwa, która stworzyła własną wersję sonoryzmu, zawierającego z jednej strony dużą dozę witalizmu i muzycznego humoru, z drugiej zaś ekspresję podkreśloną ciepłym brzmieniem, pozwalającym na operowanie subtelnym nastrojem. Sonaty na skrzypce i fortepian Grażyny Bacewicz to przykład utworów instrumentalnie doskonałych, zarówno pod względem zastosowanych technik wykonawczych, jak i charakteru, za pomocą którego kompozytorce udało się stworzyć monolit brzmienia instrumentów wzajemnie się uzupełniających. Prezentowane na płycie sonaty powstały w latach 1945–1951 i stanowią zamknięty zbiór utworów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 577 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Instrumenty dęte drewniane i blaszane w muzyce XX i XXI wieku. - Łódź : Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów, copyright 2015. - 2 płyty audio (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Utwory, które znalazły się na płytach, zarejestrowano podczas koncertów w Akademii Muzycznej w Łodzi (25 marca 2014) oraz w Muzeum Miasta Łodzi (26 marca 2014). Ich wykonawcami są członkowie Katedry Instrumentów Dętych oraz współpracujący z nimi muzycy. Wśród zaproszonych na te koncerty gości znalazł się także wybitny węgierski flecista János Bálint z Hochschule für Musik Detmold, od wielu lat współpracujący z łódzką Katedrą Instrumentów Dętych. Warto podkreślić, że całość nagranego materiału muzycznego zrealizowano podczas koncertów „na żywo” z udziałem publiczności, co niewątpliwie nadaje albumowi interaktywny i świeży wymiar.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 421 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy z nich stanowi przedstawiony z perspektywy historii muzyki przegląd kompozycji nieukończonych i uzupełnionych Gustava Mahlera. Oprócz omówienia poszczególnych utworów podjęta została także próba klasyfikacji tych kompozycji ze względu na stopień ich ukończenia. Z kolei treść dugiego rozdziału zawiera - sformułowany na podstawie znajomości procesu powstawania poszczególnych rekonstrukcji - opis konkretnych procedur, jakich powinna przestrzegać osoba podejmująca się uzupełnienia dzieła niedokończonego - z punktu widzenia stylu, estetyki oraz epoki. Trzeci rozdział problemtyką strcite odnosi się do twórczości artysty. Opisuje styl austriacki kompozytora, język harmoniczny oraz instrumentację. Oprócz tego zawiera rownież opis poszczególnych stadiów procesu kompozytorskiego u Mahlera, począwszy od notowania pierwszych pomysłów melodycznych, aż po działania związane z rewizją już wykonanych publicznie symfonii.
Czwarty rozdział szczegółowo opisuje X Symfonię - genezę, potencjalny przebieg pracy nad dziełem oraz wszystkie aspekty towarzyszące temu procesowi twórczemu. W ostatnim, kluczowym rozdziale piątym autor podejmuje próbę porównania i oceny - w oparciu o styl kompozytorski i założenia estetyczne charakterystyczne dla twórczości Mahlera, adnotacje utrwalone w rękopisie oraz założenia metodologiczne poszczególnych autorów - wybranych rozwiązań zawartych w rekonstrukcjach X Symfonii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mah.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 581 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.2780 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Zawartość: Od Autorki, Wokaliza dla złotej rybki, Wokaliza z cytrusami, Wokaliza z kukułeczką, Wokaliza z brzózką w tle, Wokaliza Nawróconej Wokaliza z pytaniem o powrót.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.3098 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
CD
W koszyku
Pierwszy zeszyt z serii Studia orkiestrowe na 2 klarnety i 2 fagoty Opracowanie : Dorota Cegielska i Mirosław Kłys Do nut dołożona jest płyta CD , na której znajdują się głosy klarnetów i fagotów zapisane w formacie PDF. Są tam też partie klarnetów przetransponowane do stroju "Bb" dla klarnecistów niedysponujących instrumentami w stroju "A"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Klr.177 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Klr.178 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 29 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Stanisław Firlej : w 70. rocznicę urodzin. - Łódź : Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów, copyright 2015. - 1 płyta CD (69 min 38 s) ; digital, stereo ; 30 cm ; Dokument drukowany, 67 stron.
Katedra Instrumentów Smyczkowych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi postanowiła uczcić 70. rocznicę urodzin jednego z najwybitniejszych wiolonczelistów polskich – Stanisława Firleja – związanego od wielu lat z łódzką uczelnią. Stąd narodził się pomysł wydania pamiątkowej płyty CD z nagraniami artysty pt. Stanisław Firlej w 70. rocznicę urodzin, opatrzonej komentarzami i wspomnieniami Stanisława Dybowskiego oraz Dominika Połońskiego. - prof. dr hab. Agata Jarecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 297 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Gabriel Fauré (1845-1924) i Reynaldo Hahn (1874-1947) – ich pieśni jak niekończąca się aleja z tytułu niniejszej płyty L’allée est sans fin… zabiorą słuchaczy w czasy Belle époque. Kilka dekad na przełomie XIX i XX wieku obfitowało w kulturze francuskiej w przemiany społeczne, obyczajowe i artystyczne, a Paryż ugruntował swoją pozycję kulturalnej stolicy Europy. Życie toczyło się między tradycją a modernizmem, luksusowymi rezydencjami arystokracji i dekadenckim Montmartre’em, Operą Francuską i bulwarowymi teatrami, dziesiątkami kawiarni i artystycznych salonów, w których bywali często i Fauré, i Hahn.
Na płycie znajdują się dwa cykle pieśni Gabriela Fauré: Cinq mélodies "de Venise" op. 58 (sł. Paul Verlaine) i Poéme d'un jour op. 21 (sł Charles-Jean Granmougin) oraz kompozycje Reynalda Hahna: cykl pieśni Chansons grises (sł. Paul Verlaine) i pieśń À Chloris (sł. Théophile de Viau).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 330 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mah.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
ZE WSTĘPU „Umowność i konwencja opery mogłyby świadczyć o nie najlepszej reputacji i małej wadze tej dziedziny sztuki we współczesnej kulturze. Jednak w ostatnich dziesięcioleciach dokonała się prawdziwa rewolucja w tym zakresie, gdyż pojawiły się próby i eksperymenty wiążące się z wydobyciem z treści dzieła operowego jakości uniwersalnych i aktualnych. Osiągnięcia reżyserskiego teatru operowego, w którym reżyser w swobodny sposób dopisuje własne konteksty i sposoby widzenia problematyki utworu, spowodowały wielką reformę opery, a scena operowa stała się prawdziwym miejscem dyskursu z rzeczywistością społeczną, polityczną i religijną. Ta zasadnicza zmiana podejścia nastąpiła za sprawą grona postępowych reżyserów, głównie niemieckich, którzy zaproponowali stworzenie całkowicie nowego wymiaru w historii spektakli teatru muzycznego. Niniejsza książka poświęcona jest temu właśnie aspektowi opery, sposobom, w jakie reżyserzy rozumieją i przedstawiają dzieła operowe. Podtytuł książki Nurty i twórcy sugeruje jej dwuczęściowy układ: w pierwszej części omawiane są wyróżnione nurty współczesnego operowego teatru reżyserskiego, w drugiej – wybrani znaczący jego twórcy, będący wyrazistymi osobowościami artystycznymi. W całości, dzięki opisowi niemalże dwustu spektakli prezentowanych na różnych scenach europejskich, Czytelnik otrzymuje syntetyczny, zarazem bardzo autorski obraz współczesnego życia operowego.”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 43 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat oper Zygmunta Krauzego / pod red. Ryszarda Daniela Golianka. - Łódź : Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów, 2016. - 260 stron, [40] stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 25 cm.
Zygmunt Krauze należy do kręgu najważniejszych kompozytorów polskich starszego pokolenia. Jego znaczące osiągnięcia artystyczne od półwiecza fascynują i zwracają uwagę słuchaczy, krytyków i muzykologów. zadecydowały o tym jego bezkompromisowość i „oddzielność”, przejawiające się w nawiązaniu do idei nieprocesualnej muzyki pozbawionej odniesień przedmiotowych, która zdeterminowała stylistykę stworzonego przez niego unizmu muzycznego, wzorowanego na malarskim unizmie Władysława Strzemińskiego. I choć Krauze w późniejszych dziełach stopniowo zaczął odchodzić od tej estetyki, top rzez środowisko muzyczne w Polsce i poza granicami nadal traktowany jest przede wszystkim jako twórca i czołowy przedstawiciel unizmu w muzyce.
Pierwszym pomysłem prowadzącym do stworzenia tej publikacji stała się chęć pokazania nieco odmiennego, acz bardzo ważnego oblicza twórczego kompozytora, związanego z jego działaniami artystycznymi dość odległymi od unizmu. Ale idea powstania książki, która narodziła się spontanicznie wiosną 2015 roku, wynikła w pewnym stopniu także z okoliczności zewnętrznych. Otóż Senat i władze Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi nadały profesorowi Zygmuntowi Krauzemu zaszczytny tytuł doktora honoris causa. Uroczyste wręczenie tej godności nastąpiło podczas Święta Uczelni w dniu 24 marca 2015 roku, a niedługo później w gronie pracowników Katedry Teorii Muzyki zakiełkowała myśl o tym, by przypieczętować to zdarzenie napisaniem monografii poświęconej twórczości Krauzego. Chcieliśmy podjąć nowe badania naukowe dotyczące muzyki tego artysty, pokazać jego styl i estetykę. A jednocześnie uczcić Profesora, z którym znaczna część spomiędzy nas, autorów tekstów zawartych w tej książce, ma okazję współpracować w Akademii Muzycznej w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kra.4 [Wypożyczalnia], Dublety 297 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dissertationes Lodzienses de Musicae Theoria ; nr 4)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 243 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
FRAGMENT PRZEDMOWY Silence. Lectures and Writings. Pod takim tytułem John Cage, jeden z najważniejszych przedstawicieli artystycznej awangardy XX wieku, publikuje w roku 1961 zbiór swoich pism. Od tej pory, a może nawet od czasu premiery utworu 4’33’’ w roku 1952, cisza jest kojarzona z jego nazwiskiem. Setna rocznica urodzin autora Silence, przypadająca w roku 2012, stała się pretekstem do przypomnienia zarówno kompozycji muzycznych Cage’a, jak i ponownego przemyślenia jego poglądów wyrażonych w opublikowanych pismach. W organizacji rocznicowych wydarzeń przodował w Polsce Lublin: tam zaprojektowano szereg rozłożonych w czasie działań, z międzynarodowym sympozjum włącznie, które złożyły się na obchody Roku Cage’a. W Akademiach Muzycznych (w Krakowie, Bydgoszczy, Łodzi) także pamiętano o rocznicy – poświęcono osobie Cage’a oraz jego twórczości sesje naukowe i koncerty. Publikacja, którą oddajemy w ręce czytelników, choć także inspirowana rocznicą urodzin Cage’a, wykracza poza tematykę ściśle związaną z osobą kompozytora, a rozważania tu zawarte skupiają się wokół ciszy. Czy włączenie do programu koncertu 4’33’’ Cage’a upoważnia do stwierdzenia, że można ciszę nazwać muzyką? Czy cisza jest muzyką? Co sam Cage sądził na ten temat? Czym dla nas dziś jest cisza? Tego rodzaju pytania stawiali sobie autorzy poszczególnych rozdziałów. Reprezentują oni, oprócz muzykologii i teorii muzyki, także inne dyscypliny naukowe, a sposób potraktowania tematu wynika z ich indywidualnych zainteresowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cag.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek XVIII często bywa określany jako moment narodzin współczesnej kultury. To właśnie na ten okres przypadł intensywny rozwój nauk przyrodniczych, medycyny, nowych idei społecznych czy upowszechniania wiedzy. Gwałtowne i krwawe konflikty religijne, charakterystyczne dla XVI i pierwszej połowy XVII wieku, uległy wyciszeniu, zaś rozkwit miast spowodował wzrost kulturalnych aspiracji średnich warstw społeczeństwa i zapotrzebowania na obcowanie ze sztuką w różnych jej przejawach. Zaowocowało to nie tylko rozwojem publicznego życia koncertowego, ale także muzykowania amatorskiego. […] Najważniejszą ideą niniejszej publikacji było ukazanie muzyki XVIII wieku z wielu perspektyw, a w szczególności podkreślenie związków miedzy teorią, estetyką i praktyką wykonawczą. Jak wiadomo, wielu ówczesnych muzyków i kompozytorów nie stroniło od refleksji teoretycznej, a wybitni teoretycy (często będący jednocześnie praktykami) chętnie wypowiadali się w sprawach dotyczących techniki śpiewu albo fru na instrumentach. Z tego powodu w niniejszym tomie zostały ujęte artykuły nie tylko muzykologów i teoretyków, lecz również wybitnych instrumentalistów, będących specjalistami w dziedzinie historycznego wykonawstwa muzyki dawnej. W miarę możliwości pragnęliśmy skupić się jednak na mniej znanych przejawach XVIII-wiecznej twórczości kompozytorskiej, jedynie sporadycznie odnosząc się do dokonań „wielkiej piątki” – Johanna Sebastiana Bacha, Georga Friedricha Händla, Josepha Haydna, Wolfganga Amadeusza Mozarta i Ludwiga van Beethovena – co w dużej mierze zaważyło na kształcie niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 290 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bee.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej